نشست معرفی و نقد کتاب «آستان قدس رضوی و موقوفه محراب خان با تکیه بر اسناد جذامیان» تالیف نورالدین حسین سنابادی عزیز، پژوهش‌گر و کارشناس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

۱۳۹۷/۵/۷ يكشنبه

به گزارش آستان نیوز، در این نشست جمعی از محققان و سندپژوهان با همراهی حاج محمدرضا اعتمادیان، رییس سابق اوقاف، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی خسروی مدیر آموزش معاونت قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی ططری از مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی حضور خواهند یافت.
نورالدین حسین سنابادی عزیز در رابطه با کتاب آستان قدس رضوی و موقوفه محراب خان با تکیه بر اسناد جذامیان گفت: این اثر پژوهشی توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۵ به چاپ رسیده و در آن با تکیه بر دو هزار برگ سند موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی و پژوهش‌های میدانی، شرح چگونگی شکل‌گیری جذام‌خانه و وضعیت جذامیان و موقوفات محراب‌خان بیان شده است.
پژوهش‌گر و کارشناس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه، این اثر حاصل مطالعه و پژوهش از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳، بر روی جذام‌خانه محراب‌خان و وضعیت جذامیان در سراسر ایران است که کوشیده‌ بر اساس سندها و روایت‌های شفاهی، اقدامات آستان قدس رضوی را نشان داده و بخشی از مصیبتی را که بر سر ساکنان محراب‌خان آمده است، به تصویر بکشد، اظهار کرد: از بین اسناد موجود، ۲۵۰ برگ سند تاریخی جهت تألیف این اثر انتخاب شده است و در تدوین کتاب از دیگر منابع مانند عکس‌ها، روایت‌ها، گفت‌وگو با مجذومان، کارشناسان، دست‌اندرکاران و متولیان، مطبوعات آن زمان تا حال، پایان‌نامه‌های دانشجویان رشته پرستاری و… نیز استفاده شده است.
وی اضافه کرد: کتاب آستان قدس رضوی و موقوفه محراب خان با تکیه بر اسناد جذامیان در دهمین جشنواره کتاب سال رضوی برگزیده شد.
گفتنی است علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در تاریخ دوشنبه ۸ مرداد از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۲ به نشانی تهران بزرگراه حقانی(غرب به شرق)، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، تالار فرهنگ مراجعه نمایند.

این خبر را به اشتراک بگذارید :