کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده» (تاریخ هرسین در دوره قاجار) چهارشنبه ۱۴ شهریور در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده» (تاریخ هرسین در دوره قاجار) نوشته امین محمدی است. در این نشست علی ططری و مطلب مطلبی و درباره این کتاب سخن می‌گویند.

هرسین یکی از شهرهای مهم استان کرمانشاه با تاریخی کهن است که به دلیل فقر منابع تاریخی تاکنون کمتر مورد توجه تاریخ‌پژوهان قرار گرفته است. اندک پژوهشگرانی‌ که تاکنون به تاریخ این دیار پرداخته‌اند؛ به دلیل کمبود منابع تنها به معرفی آثار تاریخی آن دست زده‌اند یا براساس چند سند خاندانی اشاره‌هایی به برخی رویدادهای مهم دورۀ قاجار داشته‌اند.

جمعیت «هرسين» ۵۱۵۶۲ نفری (سرشماری سال ۱۳۸۵) است و ساکنان آن به زبان «لكي» سخن می‌گویند. اهالی این شهر به شجاعت و سلحشوری مشهور هستند. «حوض ساعت»، «اتاق سنگي» و «قلادزير» از آثار باستانی این شهر است. در این پژوهش اوضاع سیاسی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی هرسین در دوره قاجار بر اساس اسناد تاریخی و در یک بازه زمانی ۱۰ ساله توصیف و تحلیل می‌شود.

«هرسین در سطور رنگ‌پریده» همان‌طور که از نام آن پیداست کوششی برای توصیف و تحلیل اوضاع سیاسی، اقتصادی، مذهبی و فرهنگی هرسین در دوره قاجار بر اساس اسناد تاریخی موجود در سه آرشیو «سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران»، «مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی» و «مرکز اسناد وزارت امور خارجه» است.

معرفی و بررسی کتاب «هرسین در سطور رنگ پریده» چهارشنبه ۱۴ شهریور ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سرای اهل قلم به نشانی خيابان انقلاب اسلامی، خيابان فلسطين جنوبی، كوچه خواجه نصير، پلاك۲ برپا می‌شود.

کلیدواژه ها : ,

این خبر را به اشتراک بگذارید :