به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، رونمایی از هشت اثر در حوزه تاریخ پارلمان و اسناد، با حضور دکتر علی لاریجانی، برگزار خواهد شد.

علی ططری دبیر هفتمین همایش تاریخ مجلس در گفتگوی اختصاصی با وب‌سایت کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از قطعی شدن رونمایی هشت عنوان کتاب در حوزه اسناد و مطالعات پارلمانی توسط دکتر علی لاریجانی در روز همایش مجلس خبر داد.

مدیر مرکز اسناد کتابخانه مجلس ضمن اشاره به همکاری بی‌دریغ مدیران انتشارات و پژوهش‌ کتابخانه مجلس در آماده‌سازی و انتشار به موقع این آثار، تمامی این منشورات را در زمرۀ طرح‌های مورد حمایت گروه علمی مطالعات اسنادی کتابخانه مجلس معرفی نمود که طی سه سال اخیر توسط پژوهشگران حوزه تاریخ مجلس نگارش یافته‌اند.

وی با بیان اینکه انتشار این حجم نفائس پژوهشی و اسنادی در حوزه تاریخ‌نگاری پارلمان را باید نقطۀ عطفی در ایران دانست که با همکاری جمع کثیری از پژوهشگران این حوزه و همکاران پر تلاش کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی میسّر گردیده است، در پایان افزود: فهرست کامل این آثار که در روز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۳۹۸ در حاشیه همایش تاریخ مجلس رونمایی خواهد شد، به شرح پیوست اعلام می‌گردد.

ردیف عنوان پدیدآور
۱ مجموعه مقالات هفتمین همایش تاریخ مجلس دبیرخانه همایش تاریخ مجلس
۲ مجموعه مقالات ششمین همایش تاریخ مجلس (۳ جلدی) دبیرخانه همایش تاریخ مجلس
۳ کتابچۀ گزارش هفت دورۀ همایش تاریخ مجلس دبیرخانه همایش تاریخ مجلس
۴ نخستین بودجه حقوق و مستمریات مجلس شورای ملی اسدالله عبدلی آشتیانی
۵ فهرست مجموعه قباله‌های اسناد محاکم شرع فارس و زنجان امید رضایی
۶ اسناد گیلان در مشروطیت (ادوار دوم تا پنجم مجلس شورای ملی) عباس پناهی
۷ فهرست اسناد انتخابات مجلس شورای ملی (ادوار هجدهم تا بیست و چهارم) علی ططری و زهرا غلامحسین‌پور
۸ فهرست اسناد عرایض مجلس شورای ملی (دوره پنجم) مریم نیل‌قاز

این خبر را به اشتراک بگذارید :