رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از خریداری ۲۵۰ برگ سند مهم پارلمانی در یک ماه اخیر خبر داد.

علی ططری، رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم از خرید دو مجموعه اسناد خبر داد و گفت: علی‌رغم تنگناهای مالی طی چند ماه گذشته علاوه بر خرید چندین مجموعه اسناد و اهدا توانستیم در حوزه خرید اسناد فعال شویم.

وی ادامه داد: ما به تمامی مجموعه‌‌‌داران اعلام کردیم که مجموعه‌های مرتبط با حوزه‌های تخصصی مشروطه، مجلس و رجال پارلمانی و هر سندی که به تکمیل اطلاعات پارلمانی کمک می‌کند و در حقیقت به عنوان بخش تحقیقی محققان کاربرد دارد را به ما ارجاع دهند.

ططری ادامه داد: در این راستا دو مجموعه اسناد خریداری شده است؛ مجموعه نخست که از اصفهان خریداری شده و شامل ۵۰ برگ اسناد استان اصفهان شامل مصالحه‌نامه‌‌ها، استشهادنامه‌‌ها و اجاره‌نامه‌ها، بیانیه‌های مهم انتخاباتی ادوار پنجم و آگهی‌های  انتخاباتی ادوار مختلف است.

وی گفت:‌ بخش دوم مجموعه دوم نیز که از تهران خریداری شده، شامل ۲۲۰ برگ سند از متن اعلامیه آیات عظام قم و نجف، فهرست نامزدهای انتخاباتی مجلس سنا، شورای ملی و اعلامیه‌های انتخاباتی ادوار نخست مجلس شورای ملی است.

رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ریاست کتابخانه مجلس حمایت‌های خوبی داشت و تأکید کرد خرید اسناد تاریخی البته مرتبط با موضوع  مجلس تعطیل نشود؛ از این رو ما چند مجموعه دیگر نیز در دست بررسی داریم که طی هفته‌های آتی جلسات خرید آنها برگزار و در خصوص آنها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :