به گزارش روابط عمومي «۱۰روز با عکاسان ايران»، دبيرخانه اين دوره برنامه کامل ۱۰ روزه خود را اعلام کرد. از ديگر برنامه‌هاي اين روزها بخش نگاه شخصي و پخش فيلم است که برنامه‌هاي آن به اطلاع علاقه‌مندان به هنر مي‌رسد.

چهارمين دوره «۱۰روز با عکاسان ايران» از شنبه ۱۹ دي کار خود را با سه نشست «مسائل و چالش‌هاي عکاسي تئاتر» با حضور ايرج راد و ابراهيم حسيني و «هنر و اقتصاد» و «بررسي آسيب‌شناسي آموزش عکاسي» (در مراکز علمي کابردي، دبيرستان‌هاي کار و دانش) و مراکز آموزشي آزاد معتبر) آغاز خواهد کرد. نشست « هنر و اقتصاد» به مديريت محمد‌مهدي رحيميان و حضور  غلامرضا خليل‌ارجمندي و  محمدرضا مريدي، ساعت ۱۶:۳۰ و نشست ويژه «بررسي آسيب شناسي آموزش عکاسي» به مديريت  محمد خدادادي مترجم‌زاده دبير علمي اين دوره از «۱۰روز با عکاسان ايران» و با حضور سيد‌نيما پورحسيني، ليلا نورائي، نوشين وفادار و کتايون قدس‌راد ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهند شد.

همچنين يکشنبه ۲۰ دي، از ساعت ۱۶:۳۰، نشست «گسترش عکس در جامعه» با حضور مديران فرهنگي به مديريت فرزاد هاشمي و با حضور علي مرادخاني معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، امير عبدالحسيني معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و مجيد رجبي‌معمار مديرعامل خانه هنرمندان ايران و نشست ويژه «عکس به مثابه اثر هنري» به مديريت نادر داوودي و با حضور مهدي وثوق‌نيا، بهنام صديقي و مهرداد افسري برگزار مي‌شود.

عصر دوشنبه ۲۱ دي، «۱۰روز با عکاسان ايران» در بخش اول از ساعت ۱۵، ميزبان دو نشست «مطالعات معماري ايران در آينه عکس» با حضور  فرهاد نظري و سعيد محمودي ازناوه و نشست «کارکردهاي علمي بناهاي تاريخي» با حضور اصغر خدايي و رضا مرادي غياث‌آبادي خواهد بود و در بخش دوم ميزبان نشست ويژه «جامعه شناسي عکاسي» به مديريت محمدمهدي رحيميان و با حضور  شهاب‌الدين عادل،  محمدرضا مريدي و پروين طاعي خواهد بود.

چهارمين روز «۱۰روز با عکاسان ايران»، سه شنبه ۲۲ دي، در بخش نخست با دو نشست «عکاسي/جنگ: خاک» با نگاهي به سرزمين در ميانه من و ديگري و با حضور سيامک حاجي‌محمد و نشست «بررسي زندگي و آثار شهيد هنرمند بهروز مرادي» با حضور جاسم غضبانپور و قاسمعلي فراست آغاز مي‌شود و با نشست ويژه «مفاهيم جديد عکاسي: امر روزمره، سلفي، اشتراک‌گذاري» به مديريت آرش حميدي و با حضور حامد کيا و سيامک حاجي‌محمدي، به کار خود پايان خواهد داد.

چهارشنبه ۲۳ دي، از ساعت ۱۵:۳۰ نشست «بررسي چالش‌هاي توليد و انتشار عکس در مطبوعات» به مديريت مرتضي فرج‌آبادي و با حضور حيدر رضايي، وحيد سالمي و علي آقاربيع، در بخش اول و نشست ويژه «بررسي نقش عکس در عرصه‌هاي اجتماعي» به مديريت ابراهيم صافي و با حضور ابراهيم حقيقي، سيد مجتبي موسوي و عباس کوثري، در بخش دوم ساعت ۱۸:۳۰ برگزار خواهد شد.

چهارمين دوره «۱۰روز با عکاسان ايران» در ششمين روز کاري خود، پنجشنبه ۲۴ دي، از ساعت ۱۵، ميزبان دو نشست «اقتصاد در عکاسي تبليغاتي» با حضور سعيد دستوري، فرهود حقي و ابراهيم صافي و نشست «شرايط داشتن يک استوديو تبليغاتي» به مديريت يدالله ولي‌زاده، نادر سماواتي و جلال سپهر و ساعت ۱۸:۳۰ در بخش دوم ميزبان نشست ويژه «فرآيند آرشيوسازي عکس در سطح کلان» به مديريت سيد عباس ميرهاشمي و با حضور حميدرضا بانصيري از خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران،  دکتر علي ططري از مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و  پروين صدر ثقه‌الاسلامي از مجموعه ميراث جهاني کاخ گلستان، خواهد بود.

عصر جمعه ۲۵ دي، در بخش نخست از ساعت ۱۵، دو نشست «آيا سينما به عکاسي احتياج دارد؟» با حضور رضا کيانيان و نشست «شاخصه‌هاي زيبايي شناسي در عکس فيلم» با حضور  شهاب‌الدين عادل و در بخش دوم نشست ويژه «معيارهاي زيبايي شناسي عکس» به مديريت اين هنرمند و پژوهشگر و با حضور  محمد ضيمران،  محمدرضا شريف‌زاده،  مهدي مقيم نژاد و حسن خوبدل برگزار خواهد شد.

هشتمين روز «۱۰روز با عکاسان ايران» در بخش نخست از ساعت ۱۵، دو نشست «اسپانسر و عکاسي» با حضور داريوش محمدخاني و نشست «فرآيند توليد کتاب عکاسي براي نشر:کتاب‌هاي متن» به مديريت اسماعيل عباسي و با حضور نمايندگان انتشارت پرگار، مرکب سفيد و بيدگل را برگزار مي‌کند و در بخش دوم نشست ويژه «فرآيند توليد کتاب عکاسي براي نشر:کتاب‌هاي عکس» به مديريت سيف‌الله صمديان و با حضور نمايندگان انتشارات ميردشتي، يساولي، آبان، نظر، دفاع مقدس و چند نشر خصوصي ديگر برگزار خواهد شد.

يکشنبه ۲۷ دي مراسم اختتاميه چهارمين دوره «۱۰روز با عکاسان ايران» برگزار خواهد شد.

همچنين در تمام روزهاي برگزاري اين رويداد، از ساعت ۱۰ صبح کارگاه‌هاي آموزشي در تالار استاد «شهناز» خانه هنرمندان ايران برگزار خواهند شد. ثبت نام کارگاه‌هاي چهارمين دوره «۱۰ روز با عکاسان ايران» آغاز شده است و علاقه‌مندان مي‌توانند براي ثبت نام و يا کسب اطلاعات بيشتر به نشاني ۱۰days.nips.org.irمراجعه کنند.

 

Poster_4th

 

tele-nt

این خبر را به اشتراک بگذارید :