علی ططری، مدیر اسناد کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی از انتشار کتاب «مقاله‌های همایش ششم تاریخ پارلمان» با ۷۸ مقاله در دو مجلد خبر داد.

علی ططری، مدیر اسناد کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی به خبرنگارخبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب مجموعه مقالات همایش ششم «بررسی ساختار و کارکرد مجالس ۲۱ و ۲۲ مجلس شورای ملی» که دوم دی‌ماه سال گذشته برگزار شد، در حال آماده‌سازی برای انتشار است.

وی افزود: همایش ششم با استقبال استادان و دانشجویان و پژوهشگران مواجه شد، از این رو ۳۵۰ چکیده مقاله از سوی دبیرخانه همایش وصول شد که کتاب چکیده مقاله‌های آن در هنگام برگزاری همایش به چاپ رسید.

مدیر اسناد کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از برگزاری همایش همچنان ارسال مقاله به دبیرخانه همایش ششم تداوم پیدا کرد و پژوهشگران و محققانی که نتوانسته بودند مقاله‌های خود را به همایش برسانند، اصل مقاله را به دبیرخانه فرستادند.

ططری اظهار کرد: به علت حجم بالای مقالات، داوری آنها از سوی دبیرخانه علمی همایش به طول انجامید و هر مقاله تقریبا سه بار داوری شد. پس از بررسی هیات علمی قرار است که کتاب «مقاله‌های همایش ششم تاریخ پارلمان» با ۷۸ مقاله منتشر شود.

وی بیان کرد: انتخاب ۷۸ مقاله به طور قطعی از سوی هیات علمی همایش به شکلی بود که ۱۴۵ اصل مقاله به دست ما رسید که پس از داوری هیات علمی از میان آنها برخی را برای انتشار در کتاب مجموعه مقاله‌های همایش ششم تاریخ پارلمان انتخاب کرد. احتمالا این مقاله‌ها که ویرایش و تنظیم آنها آغاز شده، در دو مجلد از سوی انتشارات کتابخانه مجلس شورای اسلامی منتشر خواهد شد.

این پژوهشگر حوزه تاریخ معاصر با اعلام ادامه بررسی مجلس شورای ملی عنوان کرد: پس از موافقت محمدرضا مجیدی، ریاست کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی قرار است که همایش هفتم تاریخ پارلمان که به بررسی «کارکرد و ساختار مجالس ۲۳ و ۲۴ مجلس شورای ملی» اختصاص دارد، در سال جاری برگزار شود.

ططری با اشاره به انتشار ۴۰۰ مقاله در حوزه تاریخ پارلمان ایران و مقایسه آن با قبل از برگزاری مجموعه همایش‌های تاریخ پارلمان گفت: پس از شش همایش که در حیطه مجلس شورای ملی برگزار شده، در حال حاضر تعداد ۴۰۰ مقاله در دسترس پژوهشگران و محققان این حوزه است که در مقایسه با قبل از برگزاری این همایش‌ها که دارای بستر بکری بود، اکنون زمینه پژوهشی آن با دسترسی به اسناد و مقالات مهیاست.

وی افزود: باید بگویم مقاله‌ها و اسناد فراوانی که در شش همایش تاریخ پارلمان از سوی کتابخانه و موزه مجلس شورای اسلامی برگزار شده، خود می‌تواند دست‌مایه چندین پایان نامه و پژوهش باشد.

tele-nt

این خبر را به اشتراک بگذارید :