مدیر مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از برنامه‌ریزی یکساله برای رساندن رکورد گزارش‌های دولتی به ۳۰ هزار خبر داد.

علی ططری رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از تکمیل آرشیو گزار‌های دولتی مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: خوشبختانه گزارش‌های دولتی از ۶۰۰ رکورد خرید در سال ۹۶ عبور کرده است، ما طی یک دهه گذشته توانستیم ۳ هزار منبع را به گزارشهای دولتی مجموعه اضافه کنیم.

وی ادامه داد: ما هم‌چنین اسناد دولتی را نیز در اولویت خرید قرار داده‌ایم و مجموعه قابل توجهی از اسناد و گزارش‌های دولتی گردآوری شدشه است،‌  این مجموعه‌ها به سرعت در دسترس عموم قرار خواهند گرفت،‌ ما کار ساماندهی و فهرست را دنبال می‌کنیم تا پژوهشگران بتوانند سریعتر و سهل‌تر به این اسناد دسترسی داشته باشند.

وی با بیان این مطلب که از سال ۱۳۷۶ مرکز اسناد کتابخانه مجلس گردآوری اسناد و گزارش های دولتی را اغاز کرده استف  گفت:‌تاکنون ۲۶ هزار رکود برای گزارش‌های دولتی در این مجموعه ثبت شده است. در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی یکساله این رکورد را به ۳۰ هزار سال برسانیم.

ططری درباره واکنش جامعه به این اسناد گفت:  اسناد و گزارش‌های دولتی برای تحقیقات،‌ برنامه‌ریزی‌ها و امور اجرایی امروز ایران بسیار کاربردی هستند،‌ برای نمونه در دهه‌های ۳۰ و ۴۰ تحقیقات بسیاری درباره بیابان‌زدایی و مبارزه با ریزگردها انجام شده است که امروز نیز به کار می‌آید،‌ اما متاسفانه در پژوهش‌های علمی ما و کارهای تحقیقاتی که صورت می‌گیرد، رویکرد نگاه به گذشته وجود ندارد، بسیاری از کارها دوباره کاری می‌شود.

وی با بیان این مطلب که کتابخانه مجلس شورای اسلامی روزانه بین ۳ تا ۵ مراجعه‌کننده برای دستیابی به گزارش های دولتی دارد‌، گفت:  ما این گزارش‌ها را تحت وب نیز گذاشته‌ایم،‌ اگر پژوهشگران بخواهند درباره موضوعی در محیط نت به جست‌وجو بپردازند،‌ گزارش‌های دولتی نیز می‌تواند یکی از منابع بسیار خوب برای آن‌ها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :