علی ططری، رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،‌ از خرید یک مجموعه از اسناد مجلس شورای ملی خبر داد و گفت:‌ اولویت خرید در بخش فراهم‌آوری اسناد را طبق آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های تازه تدوین شده، به خرید اسناد پارلمانی اختصاص دادیم.

وی ادامه داد:‌ این تصمیم بر اساس آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فراهم‌آوری که در گذشته نیز بود،‌ گرفته شده است؛ البته این‌بار با تأکید بیشتر رئیس کتابخانه بر خرید اسنادی که مرتبط با مخازن ما و تاریخ پارلمان است، انجام می‌شود.

ططری تصریح کرد:‌ برخی اسناد خریداری شده با مسائل تاریخ معاصر ما نیز در ارتباط است. بسیاری از اسناد پارلمانی که در ارتباط با ۱۱۲ سال تاریخ پارلمان در ایران است،‌ به لحاظ ارتباط گسترده بین پارلمان و دیگر قوا مورد توجه است،‌ سعی ما بر این است که این اولویت را تا جایی که امکان دارد رعایت کنیم و صرفاً‌ مجموعه‌های پارلمانی را خریداری کنیم.

بیشتر بخوانید

مدیر مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با اشاره به مجموعه خریداری شده گفت:‌ در این راستا دو مجموعه طی دو ماه گذشته خریداری شده که شامل ۵۰ بیانیه‌های انتخاباتی، اعلانیه‌های انتخاباتی، پوسترهای انتخاباتی و… است که به ادوار ۱۶ تا ۲۴ مجلس شورای ملی یعنی بازه زمانی سال‌های ۱۳۲۸ تا ۱۳۵۷ اختصاص دارد. علاوه بر این، موفق شدیم گزارش‌های دولتی هم خریداری کرده و به مخزن واحد گزارش‌های دولتی اضافه کنیم.

وی همچنین از خریداری شش قطعه عکس نفیس خبر داد و افزود:‌ دو قطعه از این عکس‌ها تصویر دسته جمعی نمایندگان دوره پنجم مجلس شورای ملی است که برای ما اهمیت بسیار دارد.

ططری همچنین از اهدای دو مجموعه از اسناد به کتابخانه مجلس طی دو ماه گذشته خبر داد و افزود: طی یکی دو ماه گذشته دو مجموعه محدود هم به مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی اهدا شده است. دو مجموعه نیز به صورت اسکن از نسخه‌های اصلی در اختیار ما قرار داده شده که در این میان فرمان ناصری از جمله اسناد مهمی است که توسط منصور رشیدی اهدا شده است.

کلیدواژه ها :

این خبر را به اشتراک بگذارید :