کتابخانه مجلس مجموعه اسناد نفیسی متعلق به فارس از دوره قاجار را خریداری کرد.

علی ططری رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی از خرید مجموعه اسناد نفیسی از حوزه فارس و شهرستان جهرم توسط این مرکز خبر داد و گفت: علی رغم محدودیت ها و نیازهای مالی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در سال جاری و سال گذشته، تلاش کردیم تا جای ممکن از فعالیت‌هایمان کاسته نشود.

وی ادامه داد: یکی از فعالیت‌هایی که مرکز اسناد مجلس در ۱۰ سال گذشته داشتیم ،خرید مجموعه اسناد مرتبط با حوزه تاریخ و قانون‌گذاری است، در این راستا به دستور حجت الاسلام و المسلمین عماد رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی  دستور خریداری اسناد را داده اند.

ططریگفت: در همین راستا در هفته گذشته چند مجموعه به ما ارجاع شد که یکی از آنها را که مربوط به اسناد فارس و شهرستان جهرم بود خریداری کردیم، این مجموعه بالغ بر ۷۵ برگ مصالحه نامه شهادتنامه،  مبایعه‌نامه، اقرار نامه و  فهرست جهیزیه و غیره است و به لحاظ تاریخی عمدتاً متعلق به دوره قاجار است.

به گفته ططری این اسناد در زمان  سلطنت ناصرالدین شاه، مظفرالدین شاه و احمد شاه است و می تواند مکمل دیگر مجموعه‌های ما باشد. برای ما بسیار اهمیت دارد که در این بازه زمانی این تعداد بسته با اهمیت در یک منطقه محدوده جغرافیایی که به ندرت قابل وصول است را به دست بیاوریم.

وی گفت: اخیرا مرکز اسناد، اسناد شهرهای آذربایجان، اصفهان، شیراز و  زنجان را خریداری کرده است که توسط امید رضایی فهرست نویسی شده است. این مجموعه به عنوان اسناد شهری در قالب کتاب مستقل منتشر خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :