رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی از ارائه متن کامل اسناد موجود در این مرکز به صورت دیجیتال تا پایان سال جاری در طرح نظام‌نامه اسناد مجلس خبر داد.

علی ططری رئیس مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ از راه‌اندازی میز خدمت الکترونیک در کتابخانه مجلس در ایام شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به اینکه کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی پذیرای هیچ‌گونه مراجعه حضوری در این ایام نیست،‌ میز خدمت الکترونیک برای ارائه خدمت به محققان در مرکز اسناد راه‌اندازی شده است و محققان می‌توانند با  استفاده از تماس تلفنی با یک شماره تلفن ثابت و یک شماره همراه به اسناد و منابع مورد نظر خود دست یابند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا آیا در دسترسی بیشتر به اسناد تسهیلی انجام شده است،‌ یا خیر؟ گفت:‌ از سال ۱۳۸۹ به بعد ما طرحی را در مرکز اسناد در دست اجرا داشتیم که در آن اسناد به شکل کامل همراه با متن در پایگاه کتابخانه قرار می‌گرفت،‌ در حقیقت این موضوع باید در نظام‌نامه ارائه اسناد از طریق فضای مجازی طراحی می‌شد.

ططری گفت:‌ در این راستا با توجه به شرایط فعلی این طرح تا پایان تابستان سال جاری اجرایی خواهد شد،‌ البته هنوز مشخص نیست که اسناد را به صورت رایگان عرضه کامل خواهیم کرد یا خیر؟

وی گفت:‌ اما اکنون از طریق مراجعه غیرحضوری یعنی تلفن ۰۹۳۵۶۸۰۲۳۵۳ و ایمیل امکاناتی فراهم شده است تا محققان و مراجعان بتوانند با دغدغه کمتری اسناد درخواستی خود را بازیابی و دریافت کنند و در همین راستا یکی از کارشناسان مرکز اسناد در ساعات اداری به این منظور انتخاب شده تا از طریق فضای مجازی و سازوکاری که توسط مراجع ذیصلاح تأیید شده است در کمترین زمان ممکن اسناد را در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :