رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی از آغاز ۱۸ طرح پژوهشی جدید در حوزه اسناد پارلمان در ایران در کتابخانه مجلس خبر داد.

علی ططری رئیس مرکز اسناد مجلس شورای در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به فعالیت این مرکز در حوزه پژوهش‌های اسنادی پارلمان گفت:‌ 18 طرح پژوهشی در حوزه اسناد و پارلمان در دست انجام است  که با اتمام آن‌ها چند کتاب منتشر خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که تا پایان سال نیز ۲۰ طرح پژوهشی دیگر در دست انجام قرار خواهد گرفت که از سوی گروه مطالعات مرکز اسناد کتابخانه مجلس انجام می‌شود.

ططری گفت: از میان این ۱۸ طرح در دست انجام برخی تا ۹۰ درصد کار پیش رفته و برخی دیگر کمتر، اساتید دانشگاه این طرح‌های پژوهشی را به انجام می‌رساندند و ما امیدواریم  تا پایان فصل پاییز ۱۲ مجموعه از این طرح‌ها به چاپ سپرده شوند.

ططری با اشاره به موضوعات این طرح‌های پژوهشی گفت:‌ نظام آموزش،‌ ورزش و تربیت بدنی‌، سلامت مجلس،‌ اسناد روحانیت، ‌اسناد تاریخی و … موضوعات این پژوهش‌هاست که عمدتاً در دو حوزه تاریخ انتخابات مجلس شورای ملی و مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شوند. 

وی با اشاره به شرایط پیش‌آمده بر اثر ویروس کرونا گفت:‌ شیوع این بیماری در روند کار ما لطمه ایجاد کرد،‌ اما پس از نوروز‌، با دورکاری و استفاده از قابلیت‌های فضای مجازی توانستیم کار را ادامه داده و متوقف نکنیم، اگر نمایشگاه کتاب تهران در نیمه دوم سال جاری برگزار شود، ما با دست پر در حوزه پژوهش‌های اسنادی حضور خواهیم داشت.

ططری در پاسخ به این پرسش که در حوزه خرید اسناد نیز فعالیتی داشته‌اید‌، یا خیر؟ گفت:‌ ما طی ۱۰ روز آینده به سمتی خواهیم رفت که جلسات پژوهشی و ارزیابی مجموعه‌های پیشنهاد شده را نیز به صورت مجازی برگزار کنیم. البته ما بحث خرید را متوقف نکردیم و به زودی از سر گرفته خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :